klik sini tau..=)

Friday, August 6, 2010

dulu - dulu...ade lagi tak?????

smlm kan..mase aku ngah mkn2...tetibe terlintas kat fikiran aku ni zaman2 sek dulu...
kalu nak bercerita pasal zaman sekolah ni, 7 hari 7 mlm tak abeh..hehehhe...dulu mase aku sek rendah..ya allah...tuhan jer yg tau btpa comot nyer aku..tp sekarg dah comey ( buat statement perasan)..hahah..

Dulu ingt lagi, kalu time rehat, mst aku la org 1 yg kuar..lari laju2..sbb nak berebut beli mknn...kalu lmbt2 t mknn habis..hehe..ms sek rendah.kalu rehat, aku suke beli laksa...dulu laksa 50 sen jer..ingt lagi..murah sngt..dulu kalu abah bagi rm1 pn dah cukup..aku suke bwk bekal air g sek..so beli mknn jer....mase balik lak, mst beli ais krim..

dulu mane ade ais krim moto nyanyi2 ni..mcm padellpop...padellpop..duper..duper..nyummy..ha,lebeh kurang gitu la lagu nyer....
dolo2..bunyi loceng je..kling..kling..kling..ha..tu maksudnyer..ade org jual aiskrim....zaman aku dolu, aiskrim tu di ambil dgn skop aiskrim ataupn potong..ye..aiskrim tu di potong dan diletakkan diatas cone aiskrim..(berkerut kening pikirkan aiskrim potong)...pastu, atas aiskrim tu ditabur dgn kacang,,perhhhh...sedap...sape yg lahir sezaman ngn aku ni..merase le...
sape yg lahir alaf baru(2000) idak le merase...


aiskrim potong..(mase ni g picnic kat perlis.) :





muke jakun setelah lebej kurg 10tahun tak jmpe aiskrim mcmni.heheh


pas tu kan.aku ingt lagi..kalo kat rumah...makcik2 kat umah aku tu suke jual aiskrim malaysia...ala aiskrim yg dalam plastic jernih tu...yg ade aiskrim milo,asam masin,nescafe,anggur, strwberry....dulu sebatabg 10 sen...sekarag udah 30sen....tu pn nak cari payah...seyes kenpunan sngt nak mkn aiskrim tu..dulu mkn ramai2 ngn kwn2..pas abeh ais krim tu, plastik tu leh ditiub sebesar yg blh dan dipijak bg meletop...boooommmm!!!...ha..tgkkk bkn leh mkn jer...leh jg diwat alat mainan..hihhi...

pastu kan..kan..dulu2 kalu aku smpai sek awal jer..mst aku g lepak kat kdi makcik yg jual buah-buahan kat tepi sek aku tu....dulu, buah yg aku suke hadap ialah buah sengkuang...sengkuang calit.penah dgr tak???..ala..sengkuang tu dipotong sekeping2..pastu, atas sengkung tu diletak sos warne merah(ade ke sos warne lain??) dan atas sos tu ditabur kacang tumbuk...perrrrrhhhh..rasenyer smpai menjilat pipi..sebab kalo makn, mst comot smpat ke pipi..hahhaha...sedap....ssh nak di ganbarkan sedap tu..huhu..

tapi sekarag..sm tu tinggal kenangan jer..ssh nak cr balik sm2 tu..mmg ade, tapi payah siket nak nmpak...skrg budak2 dah lain...smnyer senang lenang...budak2 sekarag, mane tau main konda-kondi, galah pnjg, batu seremban,lompat getah,teng-teng,tuju kasut, tutup tin,masak-masak...
yg diorg tau, plystation,psp.....tak berkembang otak tu..hihihih...tak rase seronoknyer zaman kanak2....

tp nak wat mcmne kan....tu lah dikatekan perkembangan teknology...kalo nak nmpak sm bende2 ni kat kwsn2 kg je lah...tu pn leh dikire ngn jari..
dah la bnyk beno aku membebel ni....pe yg aku nak ckp,seyes aku rindu sngt zaman kanak2 dulu...happy..tak yah pikir pasal masalah...main+mkn+tido..hahahha.....


No comments:

Post a Comment