klik sini tau..=)

Sunday, November 7, 2010

BerAKHIRnya 3 tahun

pejam celik...pejam celik...dah 3 tahun aku kat uitm tu...mcm terase br smlm jer abeh Minggu Mesra Siswa (MMS)...terasa mcm br msk kelas..br kenal u all sm....hurmmm..alhamduliallah aku berjaya hrungi pahit getir slma bgelar mahasiswi....

teringat lagi masa aku mula2 tahu aku dpt uitm...uitm perlis pulak tu..seronoknyer..tak terkata...rase tak sabar nak jejak kan kaki ke alam u...
dan bile msk n sampai jer kat arau, tak terkate..hati kelu lidah membisu...
dlm hati ckp "mak aiiiiii ceruknyer"..mula la mcm2 yg aku pikir....

bile dah sebulan msk u, jiwa meronta2 nak balik...nak balik!!!!!!!!!!!!!!! nak balik!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tuhan je yg tau perasaan aku time tuh..bile balik umah...meronta2 taknak balik arau dah...setip kali balik, mcm tu lah perasaan aku...

dan sedar tak sedar...harini ( 7.11.2010) aku akn melangkah pergi dan takkn ke arau lagi....
SEDIH...SEDIH sngt.............


selalunyer bile dah abeh pper exm,aku happy giler...leh jwb ke..tak leh jwb ke...aku tak kire..jnji dah abeh..hehehhetp sem ni..lain sngt rasenyer..sebelum n selepas exm,perasaan aku sm jer...bile abeh je 1 pper, means...perpisahan tu makin dekat..dan..dekat...

bnyk pahit dan manis berlaku sebelum masin2 bwk diri...pe yg pahitnyer???? tak payah la aku cite...biar je aku lupekn sj...dan pe yg manisnyer????terlalu bnyk nak di cerite...heehheh

antaranyer....
  • g ronda2 perlis
  • main net ball smpai gaduh2...
  • dinner yg kite arrange same2
  • cct yg kite bkerja keras sm2..
  • stdy same2..
  • mkn same2..
  • bnyak lah lagi yg selalu kite wat sm2 kan
ye lah kite pn ade 20 org jer....pi mai pi mai tang tu...mmg tak g mane...terlalu bnyk bnde n perkare yg jadi memori kite bersame kan....

bile part6...mmg seronok sbb dah abeh diploma...dah abeh perjuangn selama 3 tahun..
dah abeh kesengsaraan selama 6 sem..MERDEKA rasenyer.....tp disebalik kegenbiraan tu....
lebih besar kesedihan yg ditanggung....

bg aku...aku sedih sngt..sbb kat arau ni lah aku ~~~~~~
  • mengenali kwn2 yg terlalu baik utk aku...
  • mengenali kwn2 yg bnyk mengajar aku erti persahabatan
  • mengenali kwn2 yg terlalu menyangi aku
  • mengenali kwn2 yg bnyk berkorban utk kesenangan kwn2 yg lain.
  • mengenali kwn2 yg bnyk mmberi nasihat utk kebaikan diri kwn2 yg lain...
"YA ALLAH...aku bersyukur kau temukan aku dgn mereka ya allah...
terima kasih ats takdir mu ya allah..

sebelum mengangkat kaki keluar dr uitm perlis wat selama2 nya...perasaan sayu dan berat hati nak tinggal kn segala kenangan kat arau..first2 air mate ni dpt cover g..tp bile peluk kwn2 seperjuangan,ya allah....sayu rasenyer..pe lagi air mate yg selama ni tersimpan kuar mcm air yg br dilepaskan dr empangan...tak tahu knp....

mmg la org ckp "ala, nanti blh jmpe lagi"..tp keadaan dan situasi sngt bbze....
dan bertambah2 sedih bile baca kad yg d beri oleh my "special friend"...
btmbah2 sedih lagi bile dpt msj2 dr kwn2 yg say gud bye...seriouse smpai penang aku nangis...


pe yg aku leh kate, ssh sngt nak terima perpisahan ni..tp terpaksa...sbb ni ade lah lumrah kehidupan..setiap pertemuan ade perpisahan....
aku redha ya allah...


kepada kwn2 yg pernah mengenali aku...maaf bnyk2..seribu kemaafan aku pohon dr korg...
  • halal kan segala mkn minum
  • maafkan segala kesalhan aku..
  • dan mintak maaf kalo perangai dan sikap aku kurang senang utk diri korg....
pe pn terjadi dlm bmd6ab...aku syg korg sngt2....SYG SNGT2....
u all jaga diri...
keep in touch k...

No comments:

Post a Comment