klik sini tau..=)

Tuesday, November 9, 2010

mangsa banjir?????


banjir ke gempa bumi ke...yg penting senyum...heheheh

hujan 2 hari berturut2 membuatkan warga uitm seronok diulit mimpi smpai ke siang....aku lak seronok tidur menghilangkan tension coz pper exm mcm hampeh....sonok giler tido..sedar2 dah kul 12 t.hr....alahai mate ni dok berat lagi nak bukak...smbung jap je lah lagi.......aku pn pejam la mate...

pastu aku terkejut cos hp bbnyi....alamk!!!!!!!!!!!! dah kul 2 ptg????patut la lapo semacam...hurm kate ade farewell ngn kwn2 hr ni..mcmne ye..jadi ke tak hujan2 ni...dok tnya mcm2 dlm hati ni....just ignore capai tuala n gi mandi...

malasnyer nak kuar mkn hujan2 ni.takpe lah tggu la ptg siket..leh g mkn malam terus...
so ptg2 tu g la kuar mkn kat r.p.a( kwn mkn bdk2 uitm) ngn kwn2....dok seronok mkn..aku pelik tgk keadaan sekeliling...awat la dok hingaq semcm ni...kelam kabut ja........

aku agak terkejut dikhabarkan arau bnjir..........what??????????? bnjir..hurmm.dlm hati aku msh cool..ye lah bnjir..its normal....pastu pas balik mkn...ade le reporter mai bg tau aku yg air kat arau dah naik smpai lutut..mak ai????kat kngr mmg dah tenggelam....dan sudentlly dpt announcement bekalan air dan elektrik akan terputus..........owh no!!!!!!!!!!!!!

uitm mmg selamat..kami tak tenggelam pe2 pn....cuma kwsn disekitarnye jer...pendek kate, uitm dah jadi pulau...so, kami terputus utk kuar+mkn dn sebagainyer...
for the 1st time jd mngsa bnjir....seronok+tension+beban+ penuh pengalaman...

mane taknyer 1st time aku ;
  • mandi 1 baldi sehari
  • kencing just gune 1 cebok
  • amek air semayang just sapu2..(yg wajib shaj)
  • beratur amek air mcm dok kat umah setinggan
  • angkut air dr ground floor ke tinggkat 3
  • bgn awal2 pagi cari air lu( dah mcm org dok zaman perang)
org selalu ckp, pe yg berlaku ade hikmahnyer...yap..betul..sngt betul...dr banjir ni aku bnyk belajar pkra yg selama ni aku tak dpt kat mane;
  • belajar mnjadi lebih bersabar
  • belajar bersyukur dgn apa yg ade
  • belajar bntu mmbntu antara1 sm lain
  • berlajar erti sebuah persahabatan
  • belajar erti peribahas "berat sama di pikul ringan sama di jinjing"
ni lah bnjir paling teruk dlm sejarah prlis..100% perlis tenggelam ( uitm je timbul)
sawah padi jd laut..longkang jadi sungai..mmg teruk...pengangkutan hnya menggunakan bot dan helicopter shja...

so kesimpulannya mmg kami takleh kemana2..warghhhhhhhhh!!!!!!!!!!..nak cr mkn bukan main payah..sm nyer takde..darurat abeh..pe lagi maggi lah peneman diri....hakhakhak...



pe ley wat tolak je lah abg

owh my RHB BANK ( tmpt i wat research dulu)



salah 1 teknik taknak bg air msk dlm exzos..heheh
style la bro!..kreatif n inovatif
stesen minyak di kangar




jalan nak ke kangar


teringin nak naik mcmni..tp tak dpt..heheh



care budak2 besar main air banjir..hehheh



kangar


bnjir di perlis 1 nov - 4 nov 2010 sentiasa dlm ingatan memberi 1001 kenangan~~~

1 comment:

  1. hati2 dgn pic berbasikal tu...haha..dinda kejar kanda tu

    ReplyDelete