klik sini tau..=)

Monday, December 6, 2010

Babysitter WANTED!!!

ni bukan iklan ye..but the real story..hehehe...bukan nak cr babysitter tp aku yg jadi babysitter tu...mcm biase lah kalo cuti2 sem mst tu lah the 2nd job aku...1st job aku jadi bibik di rumah sendri..hehehhe

cuti sem kali ni malas nak cr keje..nak dok umah puas2..nanti dpt smbung belajo ssh da nak dok umah...hurmm k lah aku cite what is the real story..

selalunyer aku jd babysitter kat umah je...but kali ni berbeza siket aku fly nun jauh ke s.alam( jauh ke)..hahahha...al kisah nyer kakk ipar aku bersalin anak ke3..bersalin time budak2 sek plak tu...so,anak akk aku yg 1st(allif) dan 2nd(ainna) takde sape nak jg....so, kebetulan aku cuti sem, so aku diterbangkn ke s.alam lah tok menjage anak2 sdre aku..bkn jg org berpantang tau..i takde pengalaman..hehehhe

seronok ade kat sane..mcm2 pengalaman de...walopn tak bnyk but betul2 bermakne...pe pengalamannyer???jom kite share:

  • perkahwinan perlukan persediaan rohani,jasmani,mental,fizikal,kewangan dan pengorbanan...so sape yg nak kawin if ade ke empat2 ni sebagai smpingn..kamu mmg layak...
  • da kawin kene rajin!...rajin pe???jg anak, jg suami,kemas umah, masak etc...( sihat ke tak ke bende ni musti kene wat)
  • pmpn kene pndai masak...eeuuuww...aku agak fail disitu...reti la msk bukan nyer tak reti langsung,tp kurang pandai...hehehhe
  • bnyk g lah..( da lupe)

so mase kat sane...aku jd babysitter,chef( walupn tak reti) bibik, ibu dan maksedre kat ank2 sdre aku yg chumel tu...dan kat sane, aku da de hobby br....iaitu bc novel...hehehhe...sblum ni sngt2 tak suke ngn bnde2 yg mmbca...tp bile da involve,smpai terabai tugas2 aku kat sane..hikhikhik....

k,da bnyk berceloteh...rase ni jelah yg nak d share..=))
bye!



allya g shooping..hikhik..she in 25days..


dlm kete otw nak g shopink..1st time allya keluar..=))

1st novel yg aku bc dgn bersungguh2..hehehe

1 comment: